Informácie:
+420 731 76 38 36

Telefonické objednávky:
+420 773 835 496

Chudnutie je liek

Chudnutie je liek. Presne tak. Máme tým ale na mysli chudnutie riadené. Teda také, ktoré prebieha pod kontrolou daného jedinca. Takmer třičtrtě našej populácie trpí nadváhou. Je celkom jedno, či miernu alebo stredne a viac ťažkú, pretože každý kilogram navyše dáva zabrať nielen vnútorným orgánom, ale tiež kĺbom, chrbtici atď. Stačí si všimnúť, o koľko viac sa po rôznych oslavách a sviatkoch zadýchaný do schodov. Pýtať sa na to, či vám to nevadí, by asi v túto chvíľu bolo zbytočné. Takisto je potrebné pripomenúť, že ukladajúci sa tuk môže časom vyvolať pomerne závažné ochorenia, ako napr. Diabetes. Kto má vo svojom okolí človeka trpiaceho cukrovkou, nepochybne veľmi dobre vie, čo to obnáša.
chudnutie
Začnite sa hýbať
Pohyb je univerzálny liek, nielen na to, aby ste začali chudnúť, ale pohyb vie z tela vyplaviť endorfíny, čiže hormóny šťastia, takže sa potom budete cítiť spokojní a bude vám dobre, tým zabudnete na všetky starosti a aspoň na nejakú chvíľku sa uvoľníte a naberiete nielen fyzickú, ale aj duševnú silu. Ak ste dvadsať rokov nešportovali, je nezmysel vás nútiť k tomu, aby ste okamžite lámali rekordy, či už v posilňovni, na kurte, či kdekoľvek inde. Bohato postačí, ak si uvedomíte, že máte dve nohy, ktoré vás donesú z piateho poschodia dole do prízemia úplne v pohode, časom aj do onoho piateho poschodia. Že bývate na prízemí alebo v rodinnom dome? Čo vám bráni v tom, aby ste cestou z práce vystúpili o stanicu skôr a zvyšok došli domov prechádzkou. Bezva bude sobotné aj nedeľné výlet, naplánovaný tak, aby ste sa pretiahli, ovšem ideálne aj s programom, aby ste sa tiež zabavili.
beh
Cvičte doma
Aby človek začal formovať telo a zhadzovať prebytočné kilá, musia sa hýbať pravidelne a po určitú dobu. A teraz si vezmite modelový príklad, vonku prší a vám sa teda rozhodne nechce do dažďa a už vôbec nie prechladnúť. Radšej preto zostanete doma, lenže ono prší aj druhý a tretí deň, štvrtý a piaty je všade mokro a ten šiesty sa vám už nechce všeobecne, pretože ste skrátka opäť zleniveli. Na tom nie je nič nenormálne, ale celkom obvyklého. Vyzrieť nielen na nepriazeň počasia sa ale dá aj inak. Napríklad domácim fitness. Možno namietnete, že zhotovovať si takto drahý stroj, ktorý sa rovnako stane neskôr vešiakom na šaty je zbytočné, ovšem skúste si spočítať, koľko vás napríklad stojí posilňovňa, prenájom kurtov a ďalšie športové aktivity. Čo sa týka spomínaného vešiaku, to bohužiaľ býva pravda. Je to ale aj otázka výberu správneho cvičebného stroja a predovšetkým jeho umiestnenie v priestore.
bežecký trenažér Vybersito.sk
Čo vybrať
Jazdíte radi za pekného počasia na bicykli? Ak áno, určite siahnite po rotopede, ktorý predstavuje ideálny doplnok k vonkajšej cyklistike, obzvlášť v čase, keď sa vonku na bicykli jazdiť skrátka nedá. Ak dávate prednosť behanie, ale je možné nastaviť aj rýchlejší chôdzu, správnou voľbou bude bežecký trenažér. Zaprisahaným chodcom potom môže vyhovovať eliptical, ktorý rovnomerne zaťažuje celé telo ako pri chôdzi. Možno sme mali doplniť nielen čo vybrať, ale aj kam umiestniť, pretože aj to je základným predpokladom k úspechu. Aby sa vám totiž lepšie cvičilo a hlavne ste domáce cvičenie nepokladali skôr za trest, skúste sa zabaviť, teda aspoň pre začiatok, ešte ďalšie činnosťou. Pustite si pritom televíziu a sledujte programy, ktoré vás bavia. Alebo si hoďte do slúchadiel muziku a uvidíte, ako príjemne vám stanovená doba ubehne. Z toho, kam umiestniť,, mučidlá ", tak najlepšie asi vychádza obývačka, v spoločnosti televízie alebo muziky. Aj keď sa vám to môže zdať trochu pritiahnuté za vlasy, je dôležité, aby ste si na pohyb najprv zvykli a naučili sa ho brať ako dôležitú súčasť vášho života. Navyše táto domáca príprava vám v prijateľnejších mesiacoch roka ľahšie umožní venovať sa náročnejším aktivitám vonku.
diéta
Strážte si tanier
Aby ste mali chudnutie stopercentné, treba sa venovať aj tomu, čo mávate obvykle na tanieri. Či tak alebo onak, rozhodne by ste mali zaradiť dostatok zeleniny a ovocia, ubrať sladkostí, aspoň na čas zabudnúť na hus, zemiakový šalát, vyprážané rezne a ďalšie poctivé české dobroty, tiež obmedziť cestoviny, ale naopak pridať viac kvalitnej ryže a ďalších nízkoenergetických plodín. Nezabudnite ani na bielkoviny, veľa vody, to všetko namixované v malých dávkach v priebehu celého dňa. Samozrejme to neznamená, že sa musíte odriekať dobrôt na vždy, ale len počas chudnutia by pre vás Vysokokalorické lákadlá mala byť tabu, avšak aj neskôr je nutné sa naučiť jej konzumácii vykompenzovať dostatočným pohybom a krátkodobú úpravou stravy.


Foto: FreeImages.com

V košíku nie sú žiadne položky.